Naše prodejna je otevřena Po-Pá 9-18h, So 8-12h. Potřebujete s něčím poradit? Volejte 602 432 993.

Podzimní, sumčí výprava na Rhonu.

| Kategorie: Od vody | Autor:

Poslední výprava roku 2017 za sumčím dobrodružstvím.

Je 22. listopadu a to je den odjezdu naší další výpravy za sumci do Francie na řeku Rhonu. Tentokrát jedeme jen na tři noci. Nově s námi jede Martin, který se sumci začíná. Jeho největší sumec měřil cca 130cm. Vše jsme zabalili a vyrazili na cestu. Do Francie jsme přijeli kolem osmé hodiny ráno. V místním obchodě jsme dokoupili pár věcí, vyzvedli člun s motorem a vyrazili jsme k vodě.

Místo jsme měli předem vybrané. Začali jsme vybalovat a převážet věci na místo. Máme s sebou i nástražní ryby – karase, líny – pro případ, kdyby se nám je nepodařilo nachytat na místě. Zavezli jsme pruty. Zvolili jsme montáže s podvodními splávky a na dva pruty jsme zkusili koncový splávek.

První záběr přišel pár hodin po zavezení na podvodní splávek. Ryba měřila 152cm. Rychle jsme vyfotili a rybu pustili. Během noci přišly ještě dva záběry, ale obě ryby spadly při zdolávání. Ráno jsme probrali první noc a připravili kameny na podvodní splávky. Martin s Ivošem zůstávají u prutů a já s Petrem odcházíme na jeden zavlažovací kanál nachytat nějaké nástražní ryby, abychom měli zásobu na další dny. Nachytali jsme pár velkých perlínů a volá Martin, že má na břehu velkou rybu, ať hned přijdeme. Celí zvědaví se vracíme ke klukům.

Po příchodu skoro nevěříme svým vlastním očím. Na plachtě leží obrovský sumec a kluci hlásí, že míra je asi 250 cm. Sumec přišel na Martinův prut na montáž s podvodním splávkem, na kterém byl nastražený lín. Všechno jsme vyfotili a sumce pustili zpět do vody. Martinovi se splnil sen, chytil rybu přes dva metry a tím zvýšil svůj osobní rekord ze 130 cm na 252cm.

Během dne už žádný záběr nepřišel, tak jsme chystali další kameny na montáže, rozvozili jsme nově pruty s čerstvými rybami. Když se setmělo, přišel záběr na Petrův prut. Už podle souboje jsme odhadli, že jde o větší rybu. Po přitažení ke břehu odhadujeme míru kolem 250 cm. Sumci sahám do huby a vytahuji ho na břeh na plachtu. Měřením zjišťujeme, že měří 241 cm. Rybu jsme nafotili za tmy a opět pustili do vody. Po krátké debatě o dalším zážitku všichni zalézáme do spacáku.

Ráno po snídani odcházím ještě na kanál nachytat pár perlínů na poslední noc. Odpoledne už pomalu vše balíme. Nechali jsme jen pruty a lehátka. Přes den přišel jeden záběr od asi 120 cm sumce. Po puštění vyvážíme prut znovu a čekáme, co nám přinese poslední noc.

Kolem půlnoci přišel záběr na můj prut, ale zásek je do prázdna… Stahuji prut a jdu si zase lehnout. Asi za hodinu přišel záběr na Martinův prut, vybíhá z lehátka, zasekává a po krátkém zdolávání má u břehu krásnou „stodevadesátku“. Nadšeně fotíme hned ve vodě. To byl poslední záběr naší výpravy.

Ráno jsme stáhli zbylé pruty a převezli věci k autu, všechno naložili a spokojeně odjíždíme domů. SPo cestě diskutujeme o tom, jak se nám výprava povedla nebo ne. Všichni se shodujeme, že i tato naše výprava byla velmi úspěšná. Za tři noci jsme měli dohromady 8 záběrů, z toho jsme vytáhli pět ryb – 252 cm, 241 cm, 190 cm, 152 cm, 120cm.

Už teď se těšíme na květen 2018, kdy máme v plánu opět se vypravit do Francie.